U dugogodišnjem poduzetničkom i menadžerskom radu, imali smo prilike promatrati, upravljati, „dijeliti pogaču“ s različitim profilima organizacija i ljudi. U okviru tih procesa, promatrajući najbolje, želeći biti jednako dobri kao oni ili bolji, uvijek se nametalo pitanje “što je to ono nešto što imaju, što ih pozitivno diferencira u odnosu na druge“. Koja je to magična supstanca koja organizacijama i njenim ljudima daje snagu koja omogućuje da se i u vrlo lošim i nepredvidivim okolnostima iz okruženja, i dalje napreduje, prepoznaju i koriste prilike, zarađuje i razvija se? To je IZVRSNOST.
Sad, riječ “izvrsnost” sama po sebi ne znači baš puno. Da, netko je izvrstan, netko nije izvrstan, ali kako doći do izvrsnosti? Kako je razviti, ako se uopće može razviti? S potpunom sigurnošću možemo reći da izvrsnost nije neka urođeni gen koji je privilegija rijetkih. Upravo suprotno, izvrsnost je sinergija prakse, navika i ponašanja, koje se mogu naučiti, razviti i poboljšavati.
Česta primjedba je da se izvrsnost ne može mjeriti. Potpuno netočno. Certifikat ovlaštenog procjenitelja i implementatora izvrsnosti po EFQM modelu daje za pravo da se izjavi da se izvrsnost itekako može analizirati i ocjenjivati, te razvijati na nivou organizacije ili parcijalno na izdvojenim organizacijskim područjima (prodaja, nabava, financije, marketing, digitalizacija, …).
Izvrsnost je širok pojam. Može se izraziti kroz Goetheove riječi: “Znanje nije dovoljno, moramo ga primijeniti. Volja također nije dovoljna jer je moramo provesti u djelo.” Ili kako je to je u svojoj knjizi „Kako život imitira šah“ ispričao bivši svjetski šahovski prvak Gari Kasparov: … u biznisu je najvažnije “igrati svoju igru”, prepoznavati prilike i prijetnje iz okruženja, razumjevajući pozicije dionika, i uvažavajući mogućnosti i temeljne vrijednosti organizacije i ljudi, odabirati i realizirati pobjedničke strategije. Formalni i neformalni lideri i menadžeri koji su u današnjim uvjetima poslovanja sposobni biti učenici i istraživači, koji su sposobni pobjeći od dosade i starih pretpostavki, koji se uz to zabavljaju i vesele, lakše na sebe preuzimaju odgovornost svojih funkcija. Kao sluge, učitelji i konstruktori potiču kreativnu napetost i vjeru kod drugih da se na stvarnost doista može utjecati, djeluju IZVRSNO i stvaraju IZVRSNOST.
Ako želite provjeriti koja je razina vaše organizacijske izvrsnosti, iskoristite formulare (kontaktirajte nas ako treba pojašnjenje ili pomoć):